Kommentar jag vill svara på..

Anonym om Sitter på Sibylla och ska äta. Hon pratar ...:
är inte nellie för stor för att springa omkring med tutte hela dagarna och sitta i barnstol? hon är ju trots allt ingen bebis längre...


: Mitt svar till denna är att hon sitter i barnstol för dom har ingen högre vanligstol.
Hade dom haft det så hade hon suttit på en sån.
Men att sitta på en vanlig stol så sitter hon så lågt och därför tycker jag de är bättre att hon får sitta lite högre istället för att inte se nått nästan.
Sen springer hon inte runt med tutte hela tiden.
Jag försöker ha den borta,men ibland vill hon ha den.
Och jag tycker inte det är nått fel med de,Men för det mesta hemma har hon inte tutten.
Utan hon vet att hon ska använda den till natten.
Sen bestämmer ju var och en över hur dom vill att sina barn ska ha napp eller inte eller om dom ska sitta i barnstol eller på en vanlig stol,finns ju inte direkt nån ålder på när man ska sluta med allt.
Så de finns ju inte direkt nått rätt eller fel i detta.
Sen hur orkar man kommentera sånna här dumma frågor?
Våga stå upp för dig och skriv vem du är iallafall.

Kommentarer
Postat av: nattis

Men herregud va irriterad jag bliiiir........

2011-02-08 @ 09:12:31
URL: http://nathaliiew.blogg.se/
Postat av: nattis

Men herregud va irriterad jag bliiiir........

2011-02-08 @ 09:15:21
URL: http://nathaliiew.blogg.se/
Postat av: karla

hahaha vilka människor!! bra skrivet emelie ;)

2011-02-08 @ 09:21:50
Postat av: Anonym

förstår inte vad som är så bra skrivet genom att säga "nellie vet att hon enbart använder tutte på natten, men vill hon ha den på dagen så får hon det" det är ju inget annat än dubbelmoral och knappast bra för varken er eller erat barn. det förstår väl även jag att ni älskar henne men det är ju faktiskt en viss skillnad mellan att hjälpa och stjälpa... men det är som sagt ditt barn och det du tycker är rätt tycker ju jag enbart är fel.

2011-02-08 @ 22:21:43
Postat av: Linda

Tycker du ska ta hand om ditt eget barn jag "anonym" istället för att ödsla tid på alla andras! Hoppas du lyckas bättre än vad du anser emelie göra!

2011-02-09 @ 15:31:22
URL: http://lindaaolsson.blogg.se/
Postat av: Linda

De flesta slutar så småningom

När ska barn sluta använda napp? Det finns ingen ålder som är rätt för alla barn, men det är bra om man försöker få barnet att sluta använda napp i fyraårsåldern eller absolut senast innan de permanenta tänderna har kommit fram.



När man har bestämt sig för att försöka sluta och tror att barnet är moget för det är det bra att låta barnet vara med i planeringen. Nappen har varit en viktig del av barnets liv och, precis som för vuxna, är det lättare att sluta med en vana om man är delaktig i beslutet. Det är många barn som till exempel planerar att ”skicka nappen till tomten i jul” eller sluta när man ”fyller fyra år och blir stor”.



Om barnet inte klarar av att sluta som planerat är det bra om man kan undvika att låta barnet känna sig misslyckat, utan i stället planerar för ett nytt försök. Förr eller senare går det. Det är svårt att ändra sina vanor och sluta med sina ovanor. Det gäller både barn och vuxna.



Att sluta med tummen kan vara ännu svårare, den finns ju alltid hos barnet. Men de flesta brukar lyckas också med det till slut.



Vad jag vet är inte nellie 4 så än är det ingen brådska! :)

2011-02-09 @ 15:40:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback