Lång ledig från dagis =D

Nellie är långledig från dagis.
Känns super skönt.
Hon var på dagis förra tisdag och är ledig tills nästa vecka,eller så börjar hon veckan efter.
Vi får se när de blir.
Känns som att jag älskar att ha henne hemma.
visst de är lite mer jobb,men jag skaffade ju inte barn för att lata och lämna över henne till dagis.
Utan jag tar vara på denna tid när hon är så liten, för sen kommer man ångra de.
Vi betalar 609 kr i månaden för dagis, å då är hon där mellan 0 - 6 gånger.
Jag har inge behov av att ha henne där om jag är hemma.
Tycker de är bättre hon är hemma =D.
Tycker att dagis ska börja använda stämpelklocka.
Dom dagar dom går ska man få betala, inte då dom är hemma.
Tycker även synd om barn som aldrig får vara hemma utan måste vara på dagis.
Dom som lämnar dom tidigt och hämtar dom sent.
Dagen jag får ett fast jobb ska bli så bra att de inte är så sena dagar.
Jag prioriterar hellre tid med min prinsessa än att tjäna stora pengar.
Jag kunde fått jobba dagen före julafton men sa ifrån direkt, för adde jobbade å jag skulle ALDRIG sätta nellie på dagis dan före julafton, å absolut inte nu  mellan jul och nyår.
Dessa dagar ska man bara mysa och busa tillsammans.
Jag älskar min prinsessa <3


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tänk om ALLA tänkte som DU o vissa andra ;-) Så sant de du säger! Alla vet inte vad dagis är till för. Nån avlastningsplats så föräldrarna kan handla städa... Toppen för de som vet att man lämnar sitt barn då man arbetar el studerar! Men tänk va mycke de missar, småbarnstiden kommer aldrig mer igen. Njut nu av din led.het me din prinsessa. Jag har själv tagit ledigt å de är så härligt. Men klart är ju att alla inte kan de. känner dej inte, hittade bara hit av en slump

2010-12-28 @ 22:51:56
Postat av: Anonym

håller med emelie! dom borde börja med nå stämeplklocka...betala dom gånger och tiden dom är på dagis! =) karla

2010-12-29 @ 09:56:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback