Soppdieten

Tog denna från Zabine

I morrn tänkte jag göra nått nytt.
Tänkte testa sopp dieten i en vecka,om de är nått jag fastnar för så kommer jag fortsätta.
Denna lyder såhär.


Man kan följa soppdieten så länge man har lust och ork. När man passerat Dag 7, går man tillbaka till Dag 1. Om du följer den noggrant, så rensar du dina matsmältningsorgan och gör både dem och dig själv friskare. Antalet kalorier är så lågt, att om du följer dessa anvisningar kan du gå ner ända till 1350 g/dygn (vissa dygn går man ner mindre men håll ut. - Man går ordentligt ner i vikt med bantarsoppan.) Bantar-Soppan ska ätas så ofta (minst 3 ggr per dag) och så mycket man kan. Ju mer man äter desto mer minskar man i vikt. Glöm inte att dricka minst 1,5 - 2 liter vatten om dagen och kom ihåg att äta mycket bantarsoppa!

Ingredienser till bantarsoppan:

6 stora gula lökar
2 burkar konserverade tomater 800 gr ( jag använder krossade tomar i vitlök)
1 stort vitkålshuvud
2 påsar löksoppa
2 gröna paprikor
4-6 morötter
1 selleristjälk
2 tärningar grönsaksbuljong, persilja, örtkryddor
Jag använder även Soja, Vitlökspulver för att få lite mer smak

Beredning:

hacka och skär grönsakerna i bitar och he dom i en kastrull
Strö över med löksoppa och krossade tomaterna och lägg i buljongtärningarna.
Häll i vatten så att det täcker grönsakerna
Koka ca 30-50 min.. Helt upp till dig!
Men tro mig de blir mycket soppa, så mitt råd är att ta två stora kastruller och dela på allt!

Dag 1 Soppa i stora mängder. Ät alla sorters frukter så mycket Du orkar men .
Dag 2 Alla sorters grönsaker, hur mycket som helst, kokta eller färska. I dag skall du undvika ärtor, säd och bönor.
Soppa i stora mängder.
Dag 3 Alla sorters frukt och grönsaker. I dag dock ej banan eller potatis. Soppa hur mycket som helst.
Dag 4 Soppa! Ät 5-8 bananer och drick 5-8 glas lättmjölk.
Dag 5 Ät 5-6 tomater och c:a 300 g nötkött. Mycket soppa!
Dag 6 Ät kokt fisk så mycket Du orkar samt olika grönsaker utöver soppan som vanligt.
Dag 7 Ät så mycket du vill av mörkt ris, grönsaker (kokta eller råa), sockerfria safter, te eller kaffe utan socker. Ingen soppa dag 7.

Kommentarer
Postat av: MOSTRA

STOPP och belägg.

Ingen soppdiet!! Ät mat gumman. Lär dig vad du kan och inte kan äta och ät med motta. Jag vet några som har gått på denna diet. Kroppen mår inte bra av det och det du går ner går du upp det dubbla när du väl börjar äta mat igen. Lyssna på moster nu. Jag har ju själv gått ner 20 kg på knappt ett år och det finns inga genvägar. Ät sunt och med måtta och rör på arselet så kommer det av sig själv. I PROMISE YOU.



KRAM

2009-04-29 @ 01:55:39
Postat av: Zabine

Visst håller jag med din moster ovanför! men hon gick ner 20 kilo på knappt ett år. med denna soppa gick jag ner 13 kilo på 4 veckor såååååå ;) vikten med denna soppa är att förminska magsäcken och att de ska gå fort, efter soppan så kan man ju börja med vilken diet man vill.. =)

2009-04-29 @ 14:53:00
URL: http://wildasmami.blogg.se/
Postat av: jossan

emelie testade soppdieten för ungefär 2-3 år sen.Hon gick ner 23 kilo på ungefär 3 månader men så fort hon började äta "vanlig" mat så gick hon upp lika fort igen.oavsett hur nyttigt hon åt så de är inget jag skulle rekommendera..för den delen är väl inte du särskilt rund??

2009-04-29 @ 21:07:17
URL: http://fruliden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback